Thursday 3 September 2015

Tlaky

O tlaku v žilách pretekárov sme ešte nepísali sme si tak teraz uvedomili. Aj to by však asi bol zaujímavý kúsok textu. Tlaku v pneumatikách horských bicyklov, hlavne teda tých našich teamových, sme sa už okrajovo dotkli aj keď bolo to hlavne v spojení s chybami a ich následkami. Túto tému, pre väčšinu ľudí asi vysoko nezaujímavú, sme od vtedy už niekoľko krát študovali a aj keď ona v podstate nie je až taká kritická. Je dobré vedieť aspoň okrajovo o čo vlastne ide - teda vyhodnocujeme to tak, že v TEAME o to ide..


Je rozdiel nechať sa odstreľovať zo sedla bicykla na každom kameni a koreni a jazdiť roztrasene a nestabilne.. Tiež je rozdiel jazdiť mäkko a zároveň niesť v hlave neustálu opatrnosť o možnosť prerazenia duše kolesa.. Je zbytočné jazdiť príliš mäkko na rýchlych pretekoch.. Aj je nerozumné nezvažovať trochu zmäkčiť v mokrom a blatistom teréne.. Pre normálneho smrteľníka - ktorými sú aj Peter Žiak a Lucia Žiak Roháčová - je však aj potrebné byť stále PRIPRAVENÝ pre každodenný výjazd hore Kolibou..

Uzavrieť by sa to celé dalo asi už tu s tým, že asi platí to zlaté pravidlo života - je dobré príliš nešpekulovať a byť pripravený niekde v strede - na neutrálne podmienky a užívať si túto jednoduchosť.

Celý tento TEXT vzniká len z jediného dôvodu - cítili sme potrebu niekam si poznačiť poznatky ktoré v danej oblasti máme. Inšpirovaný videom od vynikajúcich chlapcov z GMBN, ktorých sledujeme v prostredí internetu sme si spravili svoj vlastný záver na ktorom momentálne Peter a Lucia jazdia.

Najprv teda to video, aby nikto nebol ochudobnený o vizuálny zážitok a potom zhrnutie..


Zhrnutie toho, čo bolo spomenuté vo videu. Všetky tlaky sú uvádzané na bezdušových systémoch - TUBELESS - teda celkovo v nižších spektrách..


DOWNHILL / JAZDEC @ 75 kg
PREDNÉ KOLESO @ 1.75 BAR / 25 psi
ZADNÉ KOLESO @ 1.85 BAR / 27 psi

ENDURO / JAZDEC @ 73 kg
PREDNÉ KOLESO @ 1.85 BAR / 27 psi
ZADNÉ KOLESO @ 2.10 BAR / 30 psi

XC / JAZDEC @ 68 kg
PREDNÉ KOLESO @ 1.75 BAR / 25 psi
ZADNÉ KOLESO @ 1.75 BAR / 25 psi


Na záver to najdôležitejšie, APLIKÁCIA, alebo teda POZNÁMKA pre nás samotných v TEAME o tom kde stojíme a od čoho sa vieme do budúcnosti odchytiť..


XC / Peter Žiak @ 74 kg
PREDNÉ KOLESO @ 2.10 BAR / 30 psi
ZADNÉ KOLESO @ 2.20 BAR / 32 psi

XC / Lucia Žiak Roháčová @ 69 kg
PREDNÉ KOLESO @ 1.80 BAR / 26 psi
ZADNÉ KOLESO @ 1.90 BAR / 28 psi


Celým týmto textom išlo len o jedinú vec - spraviť si na správnom mieste tie správne poznámky - pre TEAM a ďalšie využitie. Nemali sme žiadnu silnejšiu a hlbšiu ambíciu.

2 comments:

  1. Nedávny víkend sa nám podarilo síce neplánované, ale predsa - prerobiť kolesá na Luciinom bicykli na TUBELESS - teda bezdušový systém. Tým, že to bolo neplánované myslíme hlavne to, že testovací stroj mal byť Petrov bicykel, žiaľ tam sa bezdušový systém veľmi bránil realizácii a v úplnej zatiaľ frustrácii Peter si aspoň dokázal, že prerábku spraviť dokáže v domácich podmienkach a spravil realizáciu na Luciinom bicykli.

    Aspoň sa dokázalo, že chyba nie je v majstrovi - realizátorovi - ale niekde v technickom vybavení Petrovho bicykla. Ale o tom asi niekedy neskôr - je to pomerne rozsiahla téma.

    S prerábkou na bezdušový systém sme upravili tlaky v Luciinych kolesách a momentálne testujeme nové nastavenie - v snahe dosiahnuť mäkšiu a bezpečnejšiu jazdu pre Luciu. Preto úprava teraz vyzerá takto - v snahe vyžmýkať maximum z princípu bezdušového nastavenia - jazdiť na nižších tlakoch..

    XC / Lucia Žiak Roháčová @ 69 kg
    PREDNÉ KOLESO @ 1.65 BAR / 24 psi
    ZADNÉ KOLESO @ 1.70 BAR / 25 psi

    Uvidíme ako sa celý bicykel bude takto nastavený správať. Očakávame viacej TRAKCIE, lepšie ZAHRYZNUTIE sa do terénu a celkovo v spojení s rámom aj JEMNEJŠIU a BEZPEČNEJŠIU jazdu..

    ReplyDelete
  2. Postupne hľadáme v podstate limity až sa dostávame na nasledovné úrovne, ktoré zatiaľ stále držia a celkovo asi aj vyhovujú štýlu Luciinej jazdy..

    XC / Lucia Žiak Roháčová @ 69 kg
    PREDNÉ KOLESO @ 1.40 BAR / 20 psi
    ZADNÉ KOLESO @ 1.40 BAR / 20 psi

    Pekne sa to zatiaľ správa, pekne to kolíše, drži v zákrutách je to mäkkučké. Však Lucia?

    ReplyDelete