Friday 19 August 2016

AMATECH - Tlaky



Nejaký čas posledné týždne, možno mesiace by sa dalo napísať, sme pozorovali a skúšali opäť viacero variácií nastavenia tlakov v pneumatikách našich pretekárskych NÁSTROJOV.. Dospeli sme k určitým záverom - PRIEMERY - SUBJEKTÍVNE vyhodnotenia - POCITY - POROVNANIA - TERÉNY.. A nastal čas si to na jednom mieste opäť celé zrekapitulovať pre sezónu 2016.


Totiž, radi by sme dospeli do stavu, kde vieme viac-menej PRESNE ako si udržiavať konštante rovnaké úrovne počas celých týždňov a pretekov, takmer bez ohľadu na charakter preteku a tréningu. Teda, na tréning je to jednoduchšie, tam sa dá jadiť aj akoby tak neštruktúrované, len tak tlak-sem tlak-tam.. V preteku to už tak celkom nejde. Chceme však mať na jednom mieste zhrnuté tie základné východiskové hodnoty ktoré vieme následne jemne upravovať vzhľadom na konkrétny pretek.
Posledné mesiace tak zhrňujeme nasledovne - teda začnime ešte tam kde sme boli v roku 2015..


Nastavenie pre Luciu v roku 2015 v TUBELESS - teda bezdušovom systéme, ktorý ale ešte v roku 2016 nemáme spravený.. žiaľ..

09/2015 / XC / Lucia Žiak Roháčová @ 69 kg
PREDNÉ KOLESO @ 1.40 BAR / 20 psi
ZADNÉ KOLESO @ 1.40 BAR / 20 psi


Peter to v roku 2015 dával riadne na tvrdo - s dušami, keďže TUBELESS bolo aj riadna PAIN - hlavne v strachu o defekt..

09/2015 / XC / Peter Žiak @ 74 kg
PREDNÉ KOLESO @ 2.10 BAR / 30 psi
ZADNÉ KOLESO @ 2.20 BAR / 32 psi


A k tomuto sme dospeli k dnešnému dňu a pred pretekom v Hornom Srní najbližšiu Nedeľu - teda celkovo v druhej polovici sezóny..


08/2016 / XC / Lucia Žiak Roháčová @ 69 kg
PREDNÉ KOLESO @ 1.25 BAR / 18.13 psi
ZADNÉ KOLESO @ 1.35 BAR / 19.58 psi


08/2016 / XC / Peter Žiak @ 74 kg
PREDNÉ KOLESO @ 1.60 BAR / 23.20 psi
ZADNÉ KOLESO @ 1.70 BAR / 24.65 psi


Teda v skratke - zásadne sme PONÍŽILI TLAKY - o to väčšie sú tlaky na jazdcov - na Petra a Luciu.. Dospeli sme k tomu štádiu po niekoľkých pokusoch v pôvodných reláciách tlakov, po úpravách po rôznych variantoch v rôznych situáciách. Sami sme prekvapení kam sme sa až dopracovali. Pochopili sme viacero SÚVISLOSTÍ, NASTAVENÍ, TVRDOSTÍ - aspoň si teda myslíme, že sme pochopili, možno sa hrozne mýlime.. Dosiahli sme však stav ktorý vyhovuje jazde oboch v TEAME..


Odvnímali sme, že pre Luciu je vhodné keď viacej PLÁVA na mäkkých vankúšoch slabších tlakov, keď KARBÓN kostry v spojení s mäkkým VANKÚŠOM plášťov spolupracujú na perfektnom TLMENÍ a ŽEHLENÍ NEROVNOSTÍ. Doladená je následne aj vidlica, s mäkším nastavením a dorazov, väčšou citlivosťou a progresívnosťou, jemným spätným chodom.


Na strane druhej, Peter stále dbá o vyššie tlaky, hlavne pre tie kritické momenty agresívnejšej jazdy koreňov a kameňov. Rok 2015 bol v znamení absolútnej bezpečnosti na tvrdých kolesách, rok 2016 Peter posunul viacej na hranicu možností ale musel zvýšiť opatrnosť, upraviť techniku jazdy, zrušiť svoju BEZHLAVOSŤ jazdy, vycibriť techniku. Vyššie tlaky v odpružení v spojení s HLINÍKOVÝM rámom bicykla a celkovej tvrdosti a obratnosti sú opäť trochu nové v tejto sezóne.


Ako vždy, za celým týmto prepisom hodnôt bol určitý cieľ - celým týmto textom išlo len o jedinú vec - spraviť si na správnom mieste tie správne poznámky - pre TEAM a ďalšie využitie. Radi budeme aktualizovať informácie ak dôjde k zmenám..

No comments:

Post a Comment